Η αγορά ενός μεταχειρισμένου αετού μπορεί να οδηγήσει σε σύγχυση, ειδικά αν γνωρίζετε λίγα για το άθλημα. Μια πρώτη καλή συμβουλή είναι να μην αγοράζετε τίποτα ηλικίας άνω των 5 ετών, διότι τα συστήματα ασφαλείας και τα quick releases δεν θα είναι ό,τι πιο σύγχρονο και με αναξιόπιστη λειτουργία. Επίσης, οι αετοί τείνουν να ΄΄ξεχειλώνουν΄΄ μετά από δύο-τρία χρόνια, κάτι που τους επιβραδύνει και τους καθιστά λιγότερο αποδοτικούς. Παραμένουν βέβαια ακόμη λειτουργικοί, αλλά υστερούν σε σχέση με αετούς πιο πρόσφατης κατασκευής.
Το δεύτερο σημαντικότερο είναι ο αετός να μην χάνει αέρα για αυτό καλό είναι να τον φουσκώσετε και να τον αφήσετε τουλάχιστον μισή ώρα για να διαπιστώσετε αν όντως κρατάει αέρα. Ενας έλεγχος στις βαλβίδες και τα λαστιχάκια του One pump είναι επιβεβλημένος για τυχόν πολυμερισμό.
Έλεγχος για γρατζουνιές στο leading edge και επίσης για μπαλώματα στο πανί πρέπει να είναι από τα πρώτα που πρέπει να κάνετε. Επίσης πρέπει να ελεχθούν προσεκτικά τα 2 μεγάλα παράθυρα του αετού, αριστερά και δεξιά του κεντρικού strut, για φθορές. Πολλοί αναβάτες συνηθίζουν να ασφαλίζουν τον αετό τους στην παράλια τοποθετώντας άμμο σε αυτά τα 2 παράθυρα, πράγμα που τα φθείρει. Ένας καλός τρόπος για να γίνει ο έλεγχος αυτός είναι να πετάξετε τον αετό και να τον κρατήσετε κόντρα στον ήλιο.
Ψάξτε το πανί πίσω από το leading edge. Η άμμος συλλέγεται εκεί και φθείρει και το πανί και το leading edge. Ψάξτε για μπαλώματα στο μπροστινό 1/3 του leading edge καθώς και σε όλο το πανί. Σιγουρευτείτε ότι δεν έχει ραφτεί καθώς επίσης και ότι δεν έχει κολληθεί.
Κάνετε προσεκτικό έλεγχο της μπάρας και των σχοινιών, μιας και από αυτά εξαρτάται κατά μεγάλο βαθμό η ασφάλειά σας. Τα σχοινιά δεν πρέπει να είναι φθαρμένα και ξεφτισμένα, να μην έχουν κόμπους και να έχουν το ίδιο μήκος. Το de-power πρέπει να λειτουργεί χωρίς πρόβλημα, το ίδιο και το quick release το οποίο πρέπει να δοκιμάσετε.
Αγοράστε γνωστούς και επώνυμους αετούς, δεδομένου ότι η μεταπώληση τους θα είναι καλύτερη από κάτι αγνώστoυ κατασκευαστή, και ακόμη θα είναι πιο εύκολο να βρεθούν parts αντικατάστασης.
Και τέλος, ο έλεγχος για τις γρατζουνιές στις άκρες των wingtips, στις άκρες των struts, αλλά και των περιφερειακών (τσάντα, τρόμπα κ.α.) θα σας δώσει μια ιδέα εάν ο αετός έχει χρησιμοποιηθεί με προσοχή από τον ιδιοκτήτη.
Καλές και φθηνές αγορές.